Virüsten koruma yazılımının yüklü olması gerekir mi? [kapalı]

208

Dün Ubuntu yazılım merkezinde virüs tarayıcı paketleri clamtk ve klamav bulunana kadar Ubuntu veya herhangi bir Linux dağıtımında virüs taramasına gerek olmadığını düşündüm.

Bu, aşağıdaki sorulara yol açar:

  • Virüsler Linux ile Windows arasında nasıl farklılıklar gösteriyor?
  • Koruma stratejileri Linux ile Windows arasında nasıl değişiyor?
  • Sistemime bir virüs tarayıcı paketi yüklenmeli mi? Eğer öyleyse, hangisi daha iyi bir seçenek olurdu?
sordu Vinay 30.10.2010 06:21

24 cevap

133

Çoğu platform için virüs vardır ( ilk solucan DEC VAX içindi.)). pencereler. Farklı platformlar diğerlerinden daha güvenlidir, ancak bir virüs genellikle çoğu platformda yeterince iyi olan kullanıcı düzeyinde güvenlik sağlayabilir. Yamalı tutarsanız ve gerçekten dikkatli olursanız, Windows'u bir virüs tarayıcısı olmadan çalıştırabilirsiniz.

Windows'tan Linux'a virüsler için

Farklar : Linux'ta, virüsün (veya sistem) seviye erişimini alması daha zordur. Ancak, muhtemelen adres defterinize veya Firefox'ta kayıtlı kullanıcı şifrelerinize erişebilir (kullanıcı düzeyinde erişim).

Strateji : Gerçekten dikkatli olup ne yaptığınızı biliyorsanız tarayıcı kullanmadan uzaklaşabilirsiniz. İyi bir strateji tarayıcınızın indirmeleri taramasını veya bir USB sürücü veya disketteki başka bir bilgisayardan bir dosya getiriyorsanız (varsa sahip olduğunuz varsayılarak). İsterseniz, düzenli olarak tam sistem taramaları yapabilirsiniz. Ne kadar paranoyaksın, ve bir virüs elde etme olasılığın ne kadar önemli.

Dizüstü bilgisayarınız için Sadece tarayıcı taramasının indirilmesini ve başka bir bilgisayardan dosya yağlamanızı öneririm. Tam sistem taraması yapmak bir batarya tahliyesi olabilir.

Bir virüs tarayıcısının çok önemli bir unsuru yeni imzalarla güncellendi . Bu nedenle, en iyi imza güncellemelerine sahip olan paketi seçin ve bunu kullanmak için en iyi şekilde çalışır.

    
verilen cevap Jim McKeeth 30.10.2010 06:33
57

Hem klamav hem de clamtk, clamAV yazılımı için ön uçlardır. Bunlar linux virüslerini kontrol ederler , ancak linux bilgisayarınızın virüslü dosyaları windows makineleriyle paylaşmadığından emin olmak için en yararlı olanlarıdır. Linux için virüs tarayıcılarının çoğu, aslında sunucular içindir ve e-postaları veya karşıya yüklenen dosyaları gönderilirken taramak içindir.

Wikipedia'nın, risklerle ilgili bilgi vermesi gereken bir Linux malware listesi vardır: Linux kötü amaçlı yazılım - Wikipedia, ücretsiz ansiklopedi . 30 virüs ve çeşitli diğer olası tehditleri listeliyorlar.

    
verilen cevap ImaginaryRobots 02.11.2010 19:12
39

Kendi başına bir tarayıcı gereksiniminiz olmayabilir, ancak sisteminizi güncel ve güvenli tutmanız gerekir (iyi şifreler ve sistem uygulamaları - izinler vb.)

Kişisel Anecdote: Bir debian sunucum çalışıyordu, 400 günlük çalışma sürem vardı ve çekirdeği güncellemek için yeniden başlatmadan önce 500'e ulaşmak istedim, aptalca davrandım ve bir linux sistemi olma konusunda çok korktum. Bir araştırma grubuna hizmet eden bir sunucu olduğu için, tüm iş arkadaşlarıma bir ssh hesabı verdim. Bazı bilgisayar korsanlarının, kullanıcılarımdan biri tarafından kötü bir parola kullandığını ve çalışan bir dosyayı bulmadan önce 5 veya 6 kötülükle çalışan otomatik komut dosyasına yüklendiğini (düzeltme eki, çekirdeği güncellediğimde) yüklediğini ortaya koyuyor. Sunucuyu köklendirdi ve bir bot kurmaya başladı (Campus IT, hacklemeden önce yakaladı, şüpheli IRC trafiğini fark etti ve benimle iletişime geçti).

Komik hikaye, sistemi kontrol etmeden önce bazı ham verileri yedeklemek için makinenin kontrolünü geri almak için aynı komut dosyalarını kullandım.

Uzun lafın kısası, sisteminizi güncel tutun, şifrelerinizi güvende tutun, iyi yönetim uygulamalarını sürdürün. Ve tam olarak, çevrimiçi birisinin size söylediği için sudo rm -rf /* gidip yapmazsanız, linux bilgisayarınız ile ilgili herhangi bir sorun yaşamanız olası değildir.

    
verilen cevap crasic 30.10.2010 12:22
22

(popüler yalanların tersine) beri gerekli değildir, linux is oldukça güvenlidir ve linux için bir virüs almanız pek olası değildir. Riskiniz şarabı çalıştırırken bir windows virüsü alabileceğiniz veya uzak bir kullanıcı tarafından saldırıya uğramış olabileceğinizden daha yüksek (masaüstünde nadir bir durum).

Benim önerim: yazılım merkezinden gufw yükleyin, isterseniz güvenlik duvarınızı etkinleştirin ve isteğe bağlı olarak clamav'i de yükleyin (taze istirideyle birlikte).

Genel olarak, en iyi savunmanız, bilgiyle donanmış olmaktır. Bunu yapmanın iyi bir yolu, liferea gibi bir yayın okuyucusu almak ve omgubuntu gibi popüler linux sitelerini veya / gibi siteleri takip etmektir. linux güvenliği ile ilgili haberler için (slashdot). Güvenmediğiniz kişilerden yazılımı çalıştırmayın (bu, shady ppa'lara dikkat edin, mümkünse standart reposlarda bulunan yazılımları kullanın ve web sitelerinde garip eklentileri çalıştırmayın; Linux sisteminizi etkilemez = P)

Umarım sorunuzu cevaplar =)

düzenleme: virüsler, her bir sistemde, her ikisi de kendilerini yaymak veya olmaması gereken bir şeye erişmek için bir güvenlik açığı veya kullanıcının cehaletini kullanmaya çalıştıkları anlamında aynıdır. Linux'ta farklı değil ama Linux daha güvenli, daha güvenli. Gördüğünüz virüsten koruma yazılımı, aslında windows kullanıcılarını korumak için var; Örneğin, bir arkadaş size virüslü bir dosya gönderirse, kendinizden etkilenmeden bir pencere kullanıcısına iletebilirsiniz.

    
verilen cevap RolandiXor 30.10.2010 06:36
14

Hayır, güvenliğini sağlamak için Ubuntu'da bir Antivirüs'e ihtiyacınız yoktur (AV).

Diğer "iyi hijen" önlemlerini kullanmanız gerekir, ancak burada yayınlanan yanıltıcı cevapların ve yorumların aksine, Anti-virüs bunların arasında değildir.

Yeni başlayanlar için, burada iki konu arasında en yüksek puanlı cevapların bazılarında bir karışıklık var gibi görünüyor:

  1. Linux için Virüslerin Varlığı ve
  2. Bir sistemde aslında etkileyebilecek yeteneği.

Bu ikisi aynı değil. Linux üzerinde çalışabilen 'virüsler' kesinlikle vardır, ancak onları çalıştırmak için kötü niyetli bir kullanıcının, aktif olarak yüklemek için yerel ayrıcalığa sahip birisi alması gerekir. Bu, sistem sahibinin kötü niyetli kullanıcıya güvenmesini, yazılımı indirmesini ve sudo'yu yüklemek için bir parola ile kullanmasını (veya normal kullanıcı düzeyinde bir hasara neden olmak için kendi başına çalıştırmasını) gerektirir. Üstesinden gelmek için önemsiz bir engel kümesi değil.

Bazı diğer sistemlerden farklı olarak, Ubuntu sistemini güvenlik düzeltmelerinde (çok kolay) güncel tutan düzenli bir kullanıcı, normal olarak bir şeyi kazara yükleyemez (örneğin bir eki açarak veya bir şeye tıklayarak). . İstisna, sıfır gün bilinmeyen güvenlik açıklarıdır, ancak AV için yine de tamamen etkisiz olacaktır. Bir Ubuntu kullanıcısı varsayılan olarak yönetici ayrıcalıklarıyla çalışmaz ve uzak kök girişleri devre dışı bırakıldı .

Ayrıca, Ubuntu ile birlikte gelir:

  • Rastgele adres yüklemesi (kabuk girişimlerine en çok neden olan filmler)
  • Uygulama kısıtlamaları / bariyerleri apparmor yoluyla, bu nedenle firefox gibi bir uygulama, yalnızca çok kısıtlı bir dosya ve eylem alt kümesine erişebilir (bkz. /etc/apparmor.d/usr.bin.firefox )
  • Çok kısıtlayıcı olacak şekilde yapılandırılabilen yerleşik güvenlik duvarı (iptables)

Güvende olmak için, aşağıdaki gibi temel güvenlik kurallarına uymanız gerekir:

  1. Yazılımınızı güncel tutun
  2. Sadece resmi depolardan indirilen yazılımı (veya kendiniz yazdığınız veya kaynak kodunu denetleyebileceğiniz) yazılımı çalıştırın.
  3. Yalnızca standart paket yöneticinizi yüklemeler için kullanın. Özellikle, kaynak koduna bakarak apt-get source kullanarak denetleyemediğiniz rastgele kaynaklardan özel ikili ürünler yüklemeyin.)
  4. Ev güvenlik duvarı & amp; gereksiz servisleri çalıştırmayın
  5. Olağan dışı etkinlikleri tespit etmek için bazı günlük taramaları düzenli olarak çalıştırın. logcheck
  6. Başka bir savunma çevre katmanı için yerel bir iptables tabanlı güvenlik duvarı ekleyin
  7. Şifrelerinizi uzun ve güvenli tutun (iyi bir şifre yöneticisi önerilir). Mümkün olan her yerde iki faktörlü kimlik doğrulamayı kullanın.
  8. Şifrelenmiş oturumları kullan ( ssh ve scp , ftp veya telnet değerini kullan)
  9. Kapsayıcıları kullanın (ör. docker veya systemd-nspawn resimleri) - yazılımın geri kalanından yalıtılmış bir yazılımla çalıştırarak, en buggy / savunmasız yazılım bile, kabının dışında bir hasara neden olmayacaktır. Kapsayıcı teknoloji, güvenliği ihlal edilmiş yazılımlar için temel olarak oyun anlamına gelir.

Ve bu çizgiler boyunca benzer iyi alışkanlıklar. Bunu yaparsanız, açık kaynak kodlu bir 'AntiVirus' kurarak (böyle bir yazılıma nasıl güvenirsiniz?) Ve yanlış bir yere düştüğünüzden ve son derece aldatılmış, güvenlik algısı .

Elbette, kötü amaçlı bir kullanıcı sizden badstuff.deb dosyasını bir yerden indirmenizi ve bir terminal penceresi açarak ve yazarak yüklemenizi isterse:

sudo dpkg -i badstuff.deb

ve mecbursanız, tüm bahisler kapalı ve sadece kendinizin enfekte olduğunu iddia etmelisiniz. Bir AntiVirus bu durumda sizi kurtarmak için pek olası değildir. Bu özel% co_de değeri, kara listeye alınmış imzaların sonlu kümesi arasında değilse.

Diğerleri Linux için badstuff.deb değerinden bahsettikleri gibi, "esas olarak diğer (Linux dışı) sistemlere bir tarama sunucusu olarak tasarlanmıştır.

Buradaki cevapların ve yorumların bir kısmı aşağıdaki sıralı olmayan iddiayı yapmaktadır: kullanıcı düzeyinde bir hasar çok zararlı olabileceğinden (ör. clamav 'nin ve altındaki her şeyin kaldırılması), sudo erişiminin AV gereksinimi ile ilgisi yoktur. Bu bir kırmızı-ringadır, çünkü bir virüsle veya virüs olmadan, $HOME 'i isteyerek (veya yanlışlıkla) kaldırabilirsiniz. Kritik soru tekrar: Güvenilmeyen kaynaklardan rastgele kodlar çalıştırıyor musunuz? veya değil. Bunu yaparsanız, AV (ya da başka bir önlem) sizi sisteminize zarar vererek kendinizden kurtarmaz.Ubuntu'da, tüm sistem ve yazılım deposu eko-sistemi, rastgele kaynaklardan rastgele kodların çalışmasını önlemek için tasarlanmıştır, böylece bir AV'yi "Ubuntu'yu virüslerden koruma" kurmak, zaman ve kaynak kaybıdır.

Buradaki bazı yanıtlar, Linux'ta ticari, açık kaynaklı bir AV yazılımı yüklemeyi önerir. Don Bunu yapmayın . AV yazılımı yükseltilmiş ayrıcalıklarla çalışır, genellikle sistem çağrısı semantiklerini değiştirir (örneğin, indirilen bir dosyayı taramak için muhtemelen açık () ve muhtemelen başarısız olur) ve çok önemli (bellek, CPU, disk, ağ) kaynakları tüketir. Böyle bir yazılım denetlenemez, bu yüzden güvenmek zordur. Bu tür bir yazılımı, oldukça güvenli Linux sisteminize kurmak, sisteminizin saldırı yüzeyini önemli ölçüde artıracak ve çok daha az güvenli hale getirecektir.

Kaynaklar:

  1. İmza tabanlı antivirüs veya anti-kötü amaçlı yazılım var mı? etkili?
  2. Hangi otomatik saldırı tespit ve bildirim, destop kullanımı için iyidir?
  3. Daha mı kolay? OS-X ve Linux (Quora) ile karşılaştırıldığında Windows için virüs yazmak
  4. Google: Symantec antivirüs kusurlar "aldığı kadar kötü"
  5. $HOME ayarı - askubuntu sorusu
  6. Arch wiki'de% co_de
verilen cevap arielf 04.08.2014 09:56
8

Temel ekoloji, dostum. Monokültürler parazitlerden daha çok endemitlerden muzdariptir. Windows'un popülerliği ve sadece birkaç farklı konfigürasyon olması, onları kolay ve karlı bir hedef haline getiriyor. Kullandığınız çekirdeğin tam sürümüyle kaç kutu var? Çalıştığın yazılımdan mı?

Ayrıca, Ubuntu'da, bir sonraki hizmet paketini beklemek yerine, neredeyse günlük olarak güvenlik güncellemeleriniz var.

Ayrıca, çalıştığınız yazılımın% 99'u güvenilir kaynaklardan geliyor.

Bu, AV'nin hala WINE programlarınız dahil olmak üzere Windows dosyalarını kontrol etmek için yararlı olabileceğini söyledi. Ayrıca, aslında, orada bazı Linux virüsleri var; ama çok zor bir zaman yayıyorlar ve genel olarak önemli bir sorun değiller. Daha fazla bilgi için burayı .

Ve tabii ki, Linux sizi Javascript veya web tarayıcılarındaki hatalardan korumaz.

Linux antivirüs programlarının kısa bir açıklamasını buradan görebilirsiniz.

    
verilen cevap January 05.09.2012 11:41
5

Linux sistemlerini hedef alan bazı teorik virüsler (özellikle Ms-Windows üzerinden yayılan özel veya çapraz infektörler), Ancak, normal masaüstü kullanımında Linux programlarının belgelenmiş bir enfeksiyonu bulunmadı.

Windows programlarını düzenli olarak internetten indirmenin ve bunları şarap kullanarak çalıştırmanın alışkanlığınız varsa, bunları taramak için bir anti-virüs almanız gerekir. Ayrıca, kötü amaçlı bir windows programının (virüs bulaşmış veya başka bir şekilde) kullanıcı verilerinizi yok etmek istemesi durumunda, şarap kullanımınızı farklı bir kullanıcı hesabına sınırlamayı düşünebilirsiniz.

Aksi takdirde, rahatsız etme.

    
verilen cevap Guss 15.04.2011 15:32
5

Sistemlerimde her zaman bir Antivirüs çalıştırıyorum - Windows, OSX veya Ubuntu / Linux olup olmadığını boşver. Güvende olduğunu asla düşünmeyin - bir sistem HER ZAMAN saldırıya uğrayabilir veya virüs bulaşabilir - Linux tabanlı dağıtım bile olabilir. Ubuntu sistemim için bir ekran koruyucu yüklediğim için Ubuntu'daki Gnomelook.org'dan kötü amaçlı yazılım aldığım zamanı hatırlıyorum. Buradan okuyun.

Ayrıca, Ubuntu sistemime gelen 1-2 tane başka Java kötü amaçlı yazılımım vardı, çünkü bunlar OSX ve Windows için hedeflenmişti, ancak Ubuntu / Linux'ta da çalıştı. O sırada başka neler yaşadığımı kim bilir, çünkü bir Antivirüs kullanmadım.

Şüphesiz, tehdit şu anda çok daha küçüktür (Ubuntu / Linux tabanlı dağıtımlar için), ancak Android gibi: Bir kez daha popüler hale geldiğinde - gizli küllerden daha fazla kötü amaçlı yazılım artışını göreceksiniz, çünkü şimdi mümkün kişisel görüş daha önce bahsettiğim ile birleşti).

Ubuntu sistemimdeki "Bitdefender" ın ücretsiz ve kişisel sürümünü kullanıyorum, çünkü Avast "Ubuntu 12.04" ile çalışmadı ve diğer her şeyin ayarlanması çok zordu. Elbette, ClamAV iyi ve kolay (Ubuntu Yazılım Merkezi'nde), fakat tehditlere karşı tepkileri (en azından geçmişte) çok, çok yavaştı. ClamAV ayrıca birçok Windows virüsünü de özlüyor - & gt; Tespit oranı, en azından ticari ürünlerle karşılaştırıldığında (Bitdefender, Avast, vb.) o kadar iyi değildir.

Karar: Konuyla ilgili sadece iki sent. Asla güvenli olduğunu düşünmeyin, çünkü sen değilsin. Bir sistem her zaman bir şekilde veya diğer yollarla bulaşabilir - her zaman. Ubuntu'da Bitdefender ile tek bir sorunum olmadı ve bir Antivirüs / Güvenlik çözümü size% 100 güvenlik vermezken, hiçbir şeyden daha iyi değildir. Hem OSX'de hem de Linux'ta kötü amaçlı yazılımlara yakalandım - toplumdaki çoğu ppl'nin gerçekleşemediğini veya bir Antivirüsün gerekli olmadığını söylediğim iki sistemde: Topluluk Bağlantısı

Portakal

    
verilen cevap Oranges 05.09.2012 13:34
3

BitDefender Antivirus ürününü denemeler için deneyebilirsiniz. Sezgisel bir GUI ve düzenli güncellemelerle denediğim en iyi tarayıcılardan biri. Ne yazık ki bu sadece bir tarayıcıya ihtiyaç duyuyor ancak bu e-posta ekleri ve USB Sürücüleri için iyi.

İşte

    
verilen cevap tinhed 16.11.2010 16:36
3

Genel olarak tüm güvenlik sorunlarından bahsetmişken, ancak virüsleri devre dışı bırakan , Ubuntu'nun yerleşik sürümü var güvenlik .

Ancak, Windows anti-virüsleri yapmayı denediğiniz gibi Ubuntu kötü amaçlı yazılım yüklemekten vazgeçmeyecektir . Örneğin, birisi sizi tüm verilerinizi casusluk, spam veya imha edecek bir yazılım kurmaya zorlarsa, o zaman şansınız kalmaz.

Ayarlamayı seçerseniz daha fazla güvenlik mekanizması vardır: güvenlik duvarı kuralları, anti-virüs tarayıcıları, ağ izleme, iki faktörlü kimlik doğrulama, vb. Bu ek mekanizmalar çoğunlukla sunuculara yöneliktir ve ihtiyacınız olmamalıdır. Masaüstü kullanıcı olarak endişelenmek.

Bununla birlikte, tüm dünyada her gün kırılganlıklar ve Linux sistemleri kırılıyor. Güvenlik ekipleri bu güvenlik açıklarını düzenli olarak düzeltmek için güncellemeler yapıyor. Ubuntu'nun, sistem yöneticileri için güncellemeler ve öneriler sunan bir güvenlik ekibi vardır.

İşte, anti-Virüsler ve Ubuntu güvenliği hakkında genel bir bakış .

Uygulamada Ubuntu, Windows'dan daha güvenlidir. Kötü amaçlı yazılımlara maruz kalma bakımından, Ubuntu Mac ile karşılaştırılabilir. Ama Giacomo'ın işaret ettiği gibi, neredeyse virüssüz bir dünyada yaşamak Mac kullanıcılarını saf dışı bırakabilir.

Ekstra güvenli kalmak için yapabileceğiniz ilk 2 şey:

  1. Yazılımı yalnızca resmi depodan yükleyin
  2. Yazılımınızı Güncelleme Yöneticisi'nin gerçekleştirmesini sağlayarak saklayın
verilen cevap Aleksandr Levchuk 27.04.2011 06:12
3

Evet, Ubuntu'nun varsayılan bir güvenlik duvarı var, ancak yapılandırmanız gerekiyor

Ubuntu, güvenlik duvarını yapılandırmak için ufw kullanır. Ancak, varsayılan olarak etkin olmayabilir.

Güvenlik duvarının bir terminali açmasını ve türünü etkinleştirmek için:

sudo ufw enable

Daha fazla bilgi ufw'in adam sayfasında bulunabilir. Bir terminal tipinde:

man ufw

Antivirüs kısmına geldiğinizde, ubuntu'nun varsayılan bir antivirüsü yok, ne de herhangi bir linux dağıtımım var, Linux'ta bir antivirüs programına ihtiyacınız yok. Her ne kadar linux için az sayıda mevcut olsa da, virüs söz konusu olduğunda linux oldukça güvenlidir.

    
verilen cevap Rajesh Pantula 06.01.2012 15:10
3

Kısa cevap HAYIR, fakat bir Windows işletim sistemi ile dosya paylaşıyorsanız, flash sürücülerinizde çalıştırabileceğiniz ve bunları dağıtmadan önce temiz olup olmadığını kontrol edebileceğiniz bir virüs aracı yüklemek zarar vermez. Windows kullanıcıları arasında.

Bir Windows makinesindeki dosyalarda bulunan virüsler yalnızca aynı bilgisayarı etkiler.

    
verilen cevap TenPlus1 05.09.2012 13:21
3

Hiçbir virüs taramasının gerekmediğini iddia eden geleneksel cevaplara katılmıyorum. Tam olarak bu, Linux'u daha da savunmasız hale getiren bir tutumdur.

Hiçbir virusscanın gerekmemesinin tek sebebi, siyah korsanların Window $ ve taşınabilir cihazlara daha fazla odaklanma eğiliminde olmalarıdır. Aslında linux'taki gerçek virüs ve truva atları hakkında çok az veri var. Bunun nedeni, bunun üzerinde çalışan çok az güvenlik firması olmasıdır. birkaç tane küçük, herkese açık araç var . geçmişte virüsler var :

Alaeda – Virus.Linux.Alaeda
Binom – Linux/Binom
Kagob a – Virus.Linux.Kagob.a

" Linux'un kötü amaçlı yazılımları hakkında inkarda yaşamıyorum ." Küçük bir rehber bile var, bir nasıl yapılır .

Bununla birlikte, linux'da bir virusscan var. Geleneksel Windows tarayıcılardan daha zor kullanıyorum, ama pencerede virüs bulaşan atlama disklerinde virüslerden kurtulmak için geçmişte kullandım. $:

 sudo apt-get install clamav  # to install it
 man clamav  # for more info

Virüsler hakkında çok fazla endişelenmeyin, ancak bunların bulunmadığı konusunda% 100 emin olduğunu varsaymayın. Bu yüzden benim cevabım: Sisteminizi sürekli olarak izleyen bir virusscan kurmaya gerek yok, sadece linux virüslerinin asla olmayacağını veya asla olmayacağını veya asla bir virussana ihtiyaç duymayacağınızı düşünmeyin.

    
verilen cevap don.joey 01.05.2014 09:28
3

Aslında, linux kullanarak virüs almak için çok düşük bir şans var; Kötü amaçlı paketlerden kaçınmak için, yazılımı yalnızca güvendiğiniz yazılım merkezinden veya PPA'lardan yüklemeyi deneyin. Dosyalarınızı windows virüsleri için taramak istiyorsanız (dosya alışverişi sırasında arkadaşlarınızın bilgisayar enfeksiyonlarını önlemek için), CLAMAV'ı (en iyi desteklenen Linux antivirüsleri) kullanabilirsiniz.

    
verilen cevap ed0 01.05.2014 09:18
2

Ubuntu'mın virüs bulaştığından endişelenmiyorum çünkü şansların çok zayıf olduğunu biliyorum, ama pencerelerim enfekte olduğunda avast'ım yüklü. Avast kullanarak Ubuntu'dan temizleyebilirim. Ubuntu).

    
verilen cevap ali 02.11.2010 19:28
1

Eğer NTFS bölümlerini taramak istiyorsanız bu gereklidir .. Ben NTFS sürücülerimi taramak için opensource antivirüs clamav kullanıyorum.Bu harika, ama sonuç yanlış pozitif olabilir, bu yüzden bir dosyayı silmeden önce emin olun ... ....!

    
verilen cevap karthick87 07.11.2010 06:21
1

Güvenlik, bilgisayarınızı nasıl kullandığınız meselesidir. Oyunculuktan önce düşünmek, çoğu zaman en iyi Antivirüs / Kötü Amaçlı yazılım koruma mekanizmasıdır.

Windows’tan gelen bir Antivirüs kullanan kullanıcılar için önemli görünmektedir, ancak sahte bir güvenlik duygusuna kandırılmışlardır. Gizemli bir bağlantıya tıklamadan önce, Bob'un flaş videonun harika olduğunu ve sadece kontrol etmek zorunda olduğunuzu söylediğinizde bu potansiyel bir risktir.

Belirli bir siteyi ziyaret etmeden veya belirli bir dosyayı açmadan önce iki kez düşünün. Balık gibi kokuyorsa, muhtemelen balık .

Şimdi sorunuzu cevaplamak için. Hayır, Windows makinelerini ağınızda bulundurmayı planladığınız veya dosya aktarma yoluyla herhangi bir şekilde onlarla etkileşimde bulunmadığınız sürece, o zaman hiç Antivirus'e ihtiyacınız olmayacaktır. Ağınızda Windows makineleri varsa veya bu tür bir Windows makinesine dosya aktarmayı planlıyorsanız, Windows makinesini korumak için daha önce belirtilen Antivirüs paketlerinden birini kullanmalısınız.

Güvenlik ekibi güvenlik açıklarını düzeltmek için harika bir iş çıkarsa da, bu görev çoğu zaman belirli bir güvenlik açığına tepki olarak gerçekleştirilir, sadece bunu göz önünde bulundurun.

    
verilen cevap Octavian Damiean 16.05.2011 10:15
1

Bir virüs, kendisini başka bir programa yazacak, ardından kendini başka programlara yazacak bir bilgisayar programıdır. Ubuntu'da, sadece root'un yürütülebilir dosyalara yazmasına izin verilir. Bu, bir virüsün sisteminize bulaşmadan önce root erişimi elde etmesi gerektiği anlamına gelir. Yani virüs bilgisayarınıza ulaşmış olsa bile, aslında onu enfekte etmek çok zor olurdu. Bu imkansız değil, zor.

Ancak, virüs yayılmadıkça bir virüs değildir. Kullanıcıların yazılımı doğrudan kendileri arasında kopyalaması çok nadirdir. Bunun yerine, yazılımı kaynak koddan derleyen ve daha sonra imzalayan dağıtıcıdan indirebilirsiniz. Her şeyden önce, bu, bir virüsün kopyalanmadığı için yayılamayacağı anlamına gelir. Fakat aynı zamanda Ubuntu'nun, virüslü yazılımı yüklemeyi gerçekten reddedeceği anlamına geliyor çünkü sertifika artık geçerli değil. Ubuntu'yu bir CD'den yüklediğinizde, CD'yi hatalar için test edebilirsiniz. Aynı prensip. Yazılım değiştirilmişse, artık geçerli değildir. Bu kurcalama veya kötü bir indirme nedeniyle olsun, aslında oldukça alakasız.

Diğer bir deyişle, virüslerin Ubuntu'da hayatta kalabilmek için delilikte küçük bir şansa sahip olmasının birçok nedeni vardır. O kadar ki neredeyse imkansız olarak kabul edilebilir.

Ancak, virüsler yalnızca bir tür kötü amaçlı yazılımdır. Anti-virüs üreticileri bu ifadeyi korku faktörü nedeniyle her şey için kullanmayı sever. Truva atları gibi diğer kötü amaçlı yazılımları yapmak tamamen mümkün. Aslında bu, Ubuntu'da örneğin PPA'leri kullanan diğer işletim sistemlerinden daha kolay, ancak daha kolay tespit edilebilir. Yani, diğer bir deyişle, Ubuntu her türlü virüse karşı çok bağışık olsa bile, sadece herhangi bir yazılımı çalıştırmak için güvenli olduğunu varsaymak güvenli değildir.

    
verilen cevap Jo-Erlend Schinstad 23.09.2011 17:05
1

Linux'un kendisinde bazı oldukça düzgün güvenlik önlemleri var ve linux'un doğası, başlangıçta çok fazla kötü amaçlı yazılım var, bu yüzden AV gerekli değil.

Bunun arkasındaki mantık karmaşık olabilir, araştırmak isteyebilirsiniz

    
verilen cevap MuffinStateWide 05.09.2012 11:37
1

Masaüstünüzde antivirüs yazılımına ihtiyacınız olup olmadığını sorun. Cevabım teknik konularla ilgili değil, yasal olanlarla ilgili. Yaşadığım yerdeki bankalar, çevrimiçi bankacılık için kullandığınız bilgisayarda antivirüs yazılımının yüklü olmasını gerektirir. Antivirüsünüz (ve diğer bazı önlemler) varsa, paranızı geri almanız için iyi bir şans var. Pek çok şeye bağlı ve hiçbir garanti yok, ama aslında bunu yapıyorlar. Kendi günlüklerinden pek çok şey görebilirler ve hesabın gerçekten saldırıya uğradığını gösteren kalıplar görürler.

Virüsten koruma programınız yoksa ve hesabınız saldırıya uğradıysa, sizi suçlayabilir ve paranızı geri ödemeyi reddedebilir. Sonra mahkemeye gidebilir ve yanlış olduğunu kanıtlayabilirsin, ama bu riski almak için istekli misin?

    
verilen cevap SPRBRN 20.10.2015 16:46
0

Tüm yazılım platformlarında virüs koruması gerekir. Ancak virüslerin çoğu Windows için yazılmıştır ve Linux'u etkilemez. Bununla birlikte, herhangi bir sistemde hala zarar verebilecek çapraz platform tipi virüslerin (Flash, Java PDF, vb.) Potansiyeli vardır. Ayrıca, Linux bir "taşıyıcı" olabilir ve e-posta veya flash belleklerle virüsleri yaymaya devam edebilir, çünkü sizin hakkınızda hiçbir etkisi olmamıştır. Bu nedenle, Clam (Gnome) veya Klam (KDE) yüklemenizi öneririm. Bu arka planda çalışmaz ve her hafta güncellenmesi ve manuel olarak çalıştırılması gerekir.

    
verilen cevap NOYB 30.10.2010 06:40
0

Linux'ta Windows üzerinde virüs taraması ile ilgili sorun, değerden daha fazla sorun olmasıdır. Manuel tarama çoğu insanın sahip olduğundan daha fazla özen ve bağlılık gerektirir. Arka planda taramak için ayar yapmak, çoğu kullanıcı için en iyi ve imkansızdır.

Öyleyse yapabilirsin, zamanın ve sabrın varsa, ama benim için çaba harcanır. Windows kullanmıyorum ve insanlar, ne aldıklarını hakettiler, IMO. Windows'u seçtiğinizde, paket anlaşmasının bir parçası olarak gelir. Linux'u seçtiğinizde, bu saçmalıklardan kurtulursun. Güvenlik yerleşiktir ve Linux için endişelenmeyi bırakabilecek yeterince az virüs vardır.

    
verilen cevap LinuxCanuck 30.10.2010 16:33
0

Linux yüklü olan bilgisayarımdan herhangi birinde anti-virüs çalıştırmıyorum. Yapman gerekmediğini söylemeyeceğim ama yapmamayı seçtim.

Linux üzerinde bir dosya çalıştırmak için, süper kullanıcı priveligleri gerektiren dosyanın izinlerini değiştirmeniz gerekir. Buna ek olarak, Microsoft'un pencereleri virüs yazarları için daha büyük bir pazardır. Küçük bir miktar piyasada kullanılabilecek bir ürün yapmıyorsunuz. Aynı kural virüs yazarlarına da uygulanır. Çoğu kullanıcının bulunduğu platforma zararlı kod yazacaklar.

Başka bir faktör aslında kendi taramanızdır. Şüpheli sayfaları ziyaret ediyorsanız, bu bilgisayarınıza zararlı kod alma riskinizi artırır.

Ancak, son zamanlarda java-deliği, kötü niyetli kodla sonuçlanan, çalıştırdığınız java uygulamasıyla aynı ayrıcalıklara sahip olabilir.

Bu, teorik olarak bir dosyayı bilgisayarınıza indirebilir ve çalıştırılabilir olarak çalıştırılması için ayrıcalıklar verebilir.

Linux'ta birçok güvenlik deliği, yüklediğiniz uygulamalarda aslında güvenlik açıklarıdır.

Bu gönderi, anti virüs yüklemediğinizi ima etmiyor. Cesaretine güven! :)

    
verilen cevap Erro 05.09.2012 11:38
0

Ubuntu'nun anti virüse ihtiyacı var. Yeni deneyimlerimizi paylaşmama izin verin, Ubuntu, ROR & amp; Mongo. Sunucu, Video / Ses ve Metin verilerini kabul edecek çoklu dizinlerimizi dağıtmaktır. Sunucu hala dev modda ve herkese açık değil.

Ancak, spam dağıtımı için 2 kötü amaçlı yazılım yüklendik. Bu, ISS tarafından Dev modunda bir sunucu için olağan dışı trafik olarak algılandı. Gelişmekte. Bu sunucuda, geliştiricilerden (kim) kaynak olarak herhangi bir gelen trafiği yoktur. Ama kime erişebilen tek kişi onlar olabilir?

Asıl mesele şu ki, hizmet sunucumuzun canlı sunucu kullanıcılarına konuştuktan sonra YouTube vb. bağlantılar oluşturabilir, resim, video, ses dosyası, veri ve Pdf yükleyebiliriz.

Neyse ki devasa aşamada bu 2 saldırı gerçekleşti, site piyasaya sürüldükten sonra meydana gelmişlerdi, sunucunun indirilmesi gerektiğinden hizmetimizi öldürecekti.

Öyleyse, Linux / Ubunto'nun güvendiği çoğunluk hissini anladığım kadarıyla, korkarım ki tecrübemizden değil. Bu yüzden hangi güvenlik çözümlerinin mevcut olduğunu araştırmak zorundayız.

    
verilen cevap Jonathan 26.08.2013 13:00

Etiketlerdeki diğer soruları oku